neděle 8. ledna 2017

Pánská pletená čapka a nákrčník

Tuhle soupravu jsem původně plánovala také jako vánoční dárek, ale stihla jsem ji dokončit až pár dnů po Vánocích:



Souprava je z tmavomodré středně silné akrylové příze Linda, ke které jsem přidala světle šedou Glorii. Původně jsem začala čepici na pěti jehlicích číslo 4 na 86 ok. Po 8 cm lemu (1 hladce, 1 obrace) jsem 4 očka přidala a pletla vždy 5 ok hladce a 5 ok obrace 6 řádek, pak jsem hladká a obrácená oka vyměnila. Vznikly tak čtverečky (tedy spíš trochu obdélníčky). Jenže na čepici byl výsledný výtvor příliš široký a povolený, a tak jsem připletla ještě 12 řádek, kde jsem v každém čtverečku postupně v každé 4. řádce přidávala jedno oko, takže na konci je to skutečně obdélník s 9 očky. A vznikl perfektní nákrčník, který pěkně sedí až na ramenou.
Čapku jsem začala znovu na menších jehlicích (3) na 80 ok a pletla jsem stejně. V posledních 6 řádcích jsem postupně v každém čtverečku ubrala po 3 očkách a zbylá jsem protáhla háčkem a zapošila. Nakonec jsem přišila bambulku.



Žádné komentáře:

Okomentovat