úterý 24. ledna 2017

Zoubková víla

Vnučka Andělka pravidelně kontroluje, jestli se jí nezačíná kývat některý zoubek, protože spolužáci ve školce už zoubky vyměňují. A tak musíme být připraveni. Na co? Na zoubkovou vílu. Je to sice "americká novota", alespoň pro nás, babičky, ale je to také příležitost udělat dětem radost. A takových příležitostí je třeba hojně využívat. Pošmejdila jsem trochu po internetu a našla pěkný návod. Trochu jsem si ještě poupravila detaily, a vznikla tahle maličká zoubková víla:


Je uháčkovaná z bílé příze VH Jeans a vyplněná dutým vláknem, sukýnka je z organzové stužky a na zádech je kapsička z filce. Do té se vloží vypadlý zoubek. Pak stačí dát tuhle krásku pod polštář nebo pověsit na kliku v pokojíčku, a ta opravdová víla v noci přiletí, odnese si zoubek (staví si z nich veliký zámek) a v kapsičce nechá nějaký penízek jako odměnu.
U Andělky se výtvor setkal s vlídným přijetím, a protože kamarádka Klárka měla narozeniny, udělala jsem ještě jeden pro ni. Tuto vílu jsem ještě vylepšila o křidélka. A tady je celý postup:

Nejprve pracovní materiál: Bílá příze VH Jeans na tělíčko, růžová Sněhurka na uháčkování tvářiček, černá na pusu a bílá na obšití kapsičky, žlutý filc na korunku a růžový na kapsičku, výplň, klobouková gumička do sukně, stužka na sukni a křídla, korálek doprostřed křídel, bezpečnostní oči velikosti 8 mm. Háček č. 3 na tělíčko a č. 1 na tvářičky, jehla s větším ouškem na sešívání a vyšívání, jehla s malým ouškem na přišití korálku, nůžky. Já tu mám i entlovací, těmi jsem ustřihla stužku, abych ji nemusela začišťovat.


Uháčkované dvě poloviny zoubku podle návodu.


 Nasazené bezpečnostní oči (to je pro mne nejnepříjemnější část práce) vzadu zajišťuji několika stehy.


Tvářičky: 9 krátkých sloupků do magického očka.


Pusa je vyšitá zadním stehem.

 Kapsičku je třeba přizpůsobit velikosti předpokládané odměny.


Obšití kapsičky obnitkovacím stehem.


Křidélka je dobré připevnit dříve, než se kapsička přišije.



Obě poloviny zoubku se položí k sobě a sešijí se předním stehem. Přitom se přichytí také stužka a korunka. Před uzavřením se zoubek vycpe výplní.


 Na horní okraj sukénky se přišije v ruce nebo na stroji kousek kloboukové gumičky.




A už můžou zoubky padat!

Žádné komentáře:

Okomentovat